Sovint les paraules són petites espurnes enjogassades, trapelles i inquietes que ens enlluernen l'ànima.Deixem-nos-hi temptar.
dimecres, 18 de setembre del 2013
4t. Un tast de joglars i trobadors.
ACTIVITAT VOLUNTÀRIA PER A APRENDRE'N MÉS
Ara et toca a tu, clica l'enllaç de les auques, visiona la dels trobadors, llegeix les activitats proposades i realitza tres activitats, dues a lliure elecció, la 3 és d'obligada complimentació.
http://www.auques.cat/tot.php?auca=trobadors
Data de lliurement a classe: dilluns 30 de setembre.
dilluns, 3 de juny del 2013
2n. Com a motiu del treball de síntesi
Tot seguit us presentem un material de consulta per a ajudar-vos a la confecció i realització del treball de síntesi :
Cliqueu en els següents enllaços per a perseguir el mateix objectiu d'informar-vos!
L'any que vam néixer
Visioneu les següents presentacions per a documentar-vos una mica més!
Cliqueu en els següents enllaços per a perseguir el mateix objectiu d'informar-vos!
- http://llenguacat.wikispaces.com/file/view/ELS+TEXTOS+PERIOD%C3%8DSTICS+D'OPINI%C3%93.pdf
- https://sites.google.com/site/cs2itaca/Home/el-periodisme-escrit-1
- http://perso.wanadoo.es/dcosg/1r%20BATXILLERAT/GENERES%20LITERARIS/EL%20G%C8NERE%20PERIOD%CDSTIC.htm
dijous, 23 de maig del 2013
4t. Literatura de postguerra
Bon dia,
us he seleccionat tres presentacions per a aquells que no contents amb la vostra trajectòria del curs penseu en millorar-la. Tota redempció costa esforç, treball i dedicació . Què heu de fer? Extreure la informació de les diferents presentacions i presentar-la de forma manuscrita i seguint escrupulosament tots els procediments demanats a la matèria de llengua. No us els recordo que els heu de saber aplicar a hores d'ara i a ulls clucs.
Quan ho heu de presentar? el dia 28 de maig a classe. I recordeu: a la taula d'en Bernat qui no hi és no hi és comptat!
També heu de deixar un comentari per a deixar constància de la vostra presència al bloc!
us he seleccionat tres presentacions per a aquells que no contents amb la vostra trajectòria del curs penseu en millorar-la. Tota redempció costa esforç, treball i dedicació . Què heu de fer? Extreure la informació de les diferents presentacions i presentar-la de forma manuscrita i seguint escrupulosament tots els procediments demanats a la matèria de llengua. No us els recordo que els heu de saber aplicar a hores d'ara i a ulls clucs.
Quan ho heu de presentar? el dia 28 de maig a classe. I recordeu: a la taula d'en Bernat qui no hi és no hi és comptat!
També heu de deixar un comentari per a deixar constància de la vostra presència al bloc!
Etiquetes de comentaris:
4t ESO,
Literatura,
literatura de potguerra
divendres, 17 de maig del 2013
1r Morfologia verbal
Us presento un material per a consultar i unes activitats a realitzar per a conéixer millor diferents formes verbals. Recordeu també la informació dels apunts i del llibre de text!
Ànims!

Practiquem el verb!
Continuem practicant!
Una mica més!
Model del verb cantar.
Ànims!

Practiquem el verb!
Continuem practicant!
Una mica més!
Model del verb cantar.
1r. Curiositats del vostre nom
Ara que ja sabeu quatre coses sobre el vostre nom i els possibles usos d'aquests. Si voleu cliqueu per a saber com seria el vostre en unes grafies ben diferents a les nostres. Per exemple:

اننا ماريا és 'Anna Maria' en àrab.
アンナ・マリアés 'Anna Maria' en japonès
暗奈・磨利阿 és 'Anna Maria' en kanji (ateji)
I el vostre nom, com és en altres grafies, ens ho dieu a la propera classe? (recordeu de deixar un comentari)
http://lexiquetos.org/
http://www.eyelid.co.uk/hieroglyphic-typewriter.html
http://lexiquetos.org/nombres-arabe/
http://www.desarrollosdg.com.ar/educativos/comunicacion/traductor.php?hoja=1
dimecres, 17 d’abril del 2013
ESO. Una mica de literatura per Sant Jordi
No caldria haver esperat una festivitat assenyalada per a fer esment d'un text especial, d'un text màgic, d'un text somniador, d'un text encantat, d'un text colpidor, d'un text ... però els humans som humans (per sort) i algun cop ens agrada remembrar alguna tradició.
Què us proposo?
M'agradaria que compartíssiu amb tots nosaltres (i els altres) un text (fragmentat o íntegre) que us hagi d'alguna manera colpit l'ànima o el cervell, o perquè no, tots dos en algun moment de la vostra existència.
Me'l podeu enviar al correu (que ja sabeu) tot dient l'autor de la vostra emoció, que jo després publicaré els vostres records.
Si voleu i us va bé, podeu consultar els següents enllaços on trobareu textos diversos:
http://www.musicadepoetes.cat/lletra/musicadepoetes/servlet/org.uoc.lletra.musicaDePoetes.Inici
http://www.escriptors.cat/?q=autors
http://lletra.uoc.edu/
Sé que fer una tria no sempre és fàcil. Triar sovint vol dir rebutjar alhora que escollir, però sovint també la tria i el rebuig són capriciosos. Aquí teniu uns capricis meus. Espero els vostres així com el comentari a l'entrada..
Què us proposo?
M'agradaria que compartíssiu amb tots nosaltres (i els altres) un text (fragmentat o íntegre) que us hagi d'alguna manera colpit l'ànima o el cervell, o perquè no, tots dos en algun moment de la vostra existència.
Me'l podeu enviar al correu (que ja sabeu) tot dient l'autor de la vostra emoció, que jo després publicaré els vostres records.
Si voleu i us va bé, podeu consultar els següents enllaços on trobareu textos diversos:
http://www.musicadepoetes.cat/lletra/musicadepoetes/servlet/org.uoc.lletra.musicaDePoetes.Inici
http://www.escriptors.cat/?q=autors
http://lletra.uoc.edu/
Sé que fer una tria no sempre és fàcil. Triar sovint vol dir rebutjar alhora que escollir, però sovint també la tria i el rebuig són capriciosos. Aquí teniu uns capricis meus. Espero els vostres així com el comentari a l'entrada..
dimecres, 3 d’abril del 2013
4t Cançons d'oracions
Bon dia,
Tria una de les següents cançons, gaudeix-ne de la música i la lletra i dissecciona-la pel que fa a la construcció sintàctica i com un cirurgià, que amb precisió matemàtica s'endinsa en els nostres teixits per a sanar-los, analitza les cèl·lules (proposicions) que configuren la cançó triada per tu amb els següents paràmetres.
I ARA QUÈ?
Escolta les cançons.
Tria'n una que a nivell comunicatiu et satisfaci.
Raona el motiu de la teva satisfacció.
Busca en la lletra de la cançó exemples d'oracions de tipologia diversa (quantes més millor!).
No oblidis dur els teus esforços (l'argumentació, les oracions i la seva classificació) en suport escrit i en format word per a compartir-los amb el teus companys de classe el dia 30 d'abril.
Recorda de fer un comentari!
Tria una de les següents cançons, gaudeix-ne de la música i la lletra i dissecciona-la pel que fa a la construcció sintàctica i com un cirurgià, que amb precisió matemàtica s'endinsa en els nostres teixits per a sanar-los, analitza les cèl·lules (proposicions) que configuren la cançó triada per tu amb els següents paràmetres.
I ARA QUÈ?
Subscriure's a:
Missatges (Atom)