dimecres, 15 d’octubre del 2014

3r. El text persuasiu


Bon dia,

Us faig avinents uns enllaços per a complementar la informació treballada a classe sobre els textos persuasius, així com una presentació que ens parla més detalladament sobre el text publicitari. Tingueu present la informació  que se'n desprèn així com la que hi ha en el llibre de text  i el que hem comentat a l'aula, per a realitzar les activitats que us proposaré en aquesta entrada.

El text persuasiu

Redacció de textos persuasius



La Publicitat Intro from Daniel Fernández

 Ara haureu de triar un anunci  de la presentació que trobareu al final de l'entrada i analitzar-lo tenint present la següent pauta o guia:

Pautes per a analitzar un anunci
  1. Observa amb atenció l'anunci i identifica-hi primer qui és l'emissor, quin missatge transmet, el mitjà pel qual és transmès i el tipus de receptor al qual va adreçat.
  2. Després, fixa't en la combinació del text (breu, amb contingut) i d'imatge (colors, formes, símbols, formes tipogràfiques) i en la relació que s'hi estableix.
  3. A continuació fixa't en l'estructura: el titular, el cos del text, la marca o logotip i l'eslògan.
  4. Finalment, observa quins recursos lingüístics s'hi utilitzen: frases curtes i persusives, ordres en imperatiu, jocs de paraules (polisèmia, doble sentit ...), figures retòriques, eslògans ...
Què haureu de presentar a classe i quan:
  • L'anunci triat imprès.
  • L'anàlisi de l'anunci que ha de contenir la informació que se'n desprèn de la pauta o guia anterior en el mateix full que l'anunci.
  • Creació d'un anunci propi per a compartir amb els companys en un full independent..
  • Caldrà presentar l'activitat a l'aula dimarts 4 de novembre.

Aquí teniu la presentació:




No oblideu de fer un comentari sobre l'entrada.