No caldria haver esperat una festivitat assenyalada per a fer esment d'un text especial, d'un text màgic, d'un text somniador, d'un text encantat, d'un text colpidor, d'un text ... però els humans som humans (per sort) i algun cop ens agrada remembrar alguna tradició.
Què us proposo?
M'agradaria que compartíssiu amb tots nosaltres (i els altres) un text (fragmentat o íntegre) que us hagi d'alguna manera colpit l'ànima o el cervell, o perquè no, tots dos en algun moment de la vostra existència.
Me'l podeu enviar al correu (que ja sabeu) tot dient l'autor de la vostra emoció, que jo després publicaré els vostres records.
Si voleu i us va bé, podeu consultar els següents enllaços on trobareu textos diversos:
http://www.musicadepoetes.cat/lletra/musicadepoetes/servlet/org.uoc.lletra.musicaDePoetes.Inici
http://www.escriptors.cat/?q=autors
http://lletra.uoc.edu/
Sé que fer una tria no sempre és fàcil. Triar sovint vol dir rebutjar alhora que escollir, però sovint també la tria i el rebuig són capriciosos. Aquí teniu uns capricis meus. Espero els vostres així com el comentari a l'entrada..
Sovint les paraules són petites espurnes enjogassades, trapelles i inquietes que ens enlluernen l'ànima.Deixem-nos-hi temptar.
dimecres, 17 d’abril del 2013
dimecres, 3 d’abril del 2013
4t Cançons d'oracions
Bon dia,
Tria una de les següents cançons, gaudeix-ne de la música i la lletra i dissecciona-la pel que fa a la construcció sintàctica i com un cirurgià, que amb precisió matemàtica s'endinsa en els nostres teixits per a sanar-los, analitza les cèl·lules (proposicions) que configuren la cançó triada per tu amb els següents paràmetres.
I ARA QUÈ?
Escolta les cançons.
Tria'n una que a nivell comunicatiu et satisfaci.
Raona el motiu de la teva satisfacció.
Busca en la lletra de la cançó exemples d'oracions de tipologia diversa (quantes més millor!).
No oblidis dur els teus esforços (l'argumentació, les oracions i la seva classificació) en suport escrit i en format word per a compartir-los amb el teus companys de classe el dia 30 d'abril.
Recorda de fer un comentari!
Tria una de les següents cançons, gaudeix-ne de la música i la lletra i dissecciona-la pel que fa a la construcció sintàctica i com un cirurgià, que amb precisió matemàtica s'endinsa en els nostres teixits per a sanar-los, analitza les cèl·lules (proposicions) que configuren la cançó triada per tu amb els següents paràmetres.
I ARA QUÈ?
dilluns, 18 de març del 2013
1r eso sentit propi sentit figurat (2)
Recordeu l'activitat que us vaig demanar? Segur que sí!
En aquesta entrada trobareu l'enllaç per a veure'n els resultats.
Un cop visualitzada la presentació, deixeu un comentari sobre la mateixa, feu-ne una valoració tot dient quina adaptació de frase feta us sembla més adient i quin és el motiu de la vostra tria.
Ànims!
https://docs.google.com/file/d/0B7fCKdFV1-sUVHFjUjA2R3Y2c2c/edit?usp=sharing
Etiquetes de comentaris:
1r ESO,
lèxic,
llenguatge no verbal
dilluns, 4 de març del 2013
2n Oració simple
Bon dia,
per a informar-vos us deixo aquí tres presentacions que complementen el que hem desevolupat a classe i per a practicar i saber-ne sempre una mica més, si és el cas, un enllaç. En acabat, quan hagueu practicat recordeu de fer un comentari sobre la utilitat de l'entrada i qui vulgui em pot enviar activitats resoltes al correu facilitat a classe. Tot abans del dia de control.
Oració simple from dmunoz23
oració simple from mjvercher
Per a practicar una mica:
http://cultura.gencat.cat/llengua/itineraris-aprenentatge/intermedi/icl/icl2/icl2.htm
Per a practicar una mica:
http://cultura.gencat.cat/llengua/itineraris-aprenentatge/intermedi/icl/icl2/icl2.htm
Etiquetes de comentaris:
2n ESO,
Categories gramaticals,
sintaxi
divendres, 25 de gener del 2013
1r. Missatges audiovisuals
ESCOLTEU ATENTAMENT L'ENCÀRREC DELS VOSTRES COMPANYS.
http://www.xtec.cat/~mvilallo/calidoscopi/fotografia/llenguatge/angulacio/angulacio.htm
http://evidgiovy.blogspot.com.es/2008/01/moviments-de-la-cmara.html
vídeo 1
I ara ...
En el vostre llibre de text hi ha una activitat que demana veure aquest tràiler d' AVATAR, qui vulgui pujar nota, pot realitzar l'activitat que se'n deriva i afegir-la a l'anterior. Ànims!
http://evidgiovy.blogspot.com.es/2008/01/moviments-de-la-cmara.html
Per si llegir us va millor que escoltar, què heu de fer?:
- analitzar els diferents plans de les fotografies, les angulacions i els moviments de càmera que us presentem (consulteu els enllaços i el llibre de text)
UN COP CONSULTADES LES FONTS D'INFORMACIÓ, JA PODEU COMENÇAR!
(Les activitats les haureu de presentar a classe, escrites en word
el 7 de febrer)
el 7 de febrer)
vídeo 1
vídeo 2
Recordeu de deixar un comentari raonat sobre l'entrada!
I ara ...
En el vostre llibre de text hi ha una activitat que demana veure aquest tràiler d' AVATAR, qui vulgui pujar nota, pot realitzar l'activitat que se'n deriva i afegir-la a l'anterior. Ànims!
dimarts, 15 de gener del 2013
3r. Notícies per a analitzar.
Tot seguit observareu diferents activitats que tenen a veure amb el món de les notícies.
Primera activitat (obligatòria)
Què heu de fer? Triar-ne una i analitzar-la, comentar-ne les característiques concretes ( consulteu si cal la vostra informació en el llibre de text).
Aquí teniu dos enllaços per a consultar més informació.
http://www.xtec.cat/monografics/periodistes/noticia.htm#33
http://fresno.pntic.mec.es/~bfof0000/curs1011/IX_mostra/Llenguatge%20periodistic%20i%20a%20internet.pdf
No oblideu de fer un comentari sobre l'entrada i l'activitats. Ha de ser un comentari raonat.
Primera activitat (obligatòria)
Què heu de fer? Triar-ne una i analitzar-la, comentar-ne les característiques concretes ( consulteu si cal la vostra informació en el llibre de text).
- Heu de donar resposta a les sis preguntes clau de tota notícia.
- Heu d'analitzar-ne el llenguatge. Com són notícies de televisió no oblideu de fer l'anàlisi del llenguatge visual, sonor i lingüístic.
- Argumenteu els motius pels quals heu triat una notícia i no una altra.
- L'activitat s'ha de realitzar en format Word i presentar-la el dia 25 de gener a classe.
Aquí teniu dos enllaços per a consultar més informació.
http://www.xtec.cat/monografics/periodistes/noticia.htm#33
http://fresno.pntic.mec.es/~bfof0000/curs1011/IX_mostra/Llenguatge%20periodistic%20i%20a%20internet.pdf
No oblideu de fer un comentari sobre l'entrada i l'activitats. Ha de ser un comentari raonat.
Etiquetes de comentaris:
3r ESO,
la notícia,
Tipus de textos
diumenge, 13 de gener del 2013
2n. A descriure!
Bon dia!
A classe vam parlar de les característiques de la descripció científica (objectiva) i de la descripció literària (subjectiva). Ho recordeu, oi? Tal i com us vaig avançar ara heu de realitzar dues descripcions (una de científica i una altra de literària) de la mateixa il·lustració..
Repasseu la informació de classe i cliqueu en els enllaços que trobareu tot seguit per a la preparació prèvia de les dues descripcions i visioneu la presentació.
Text descriptiu from artbog07
Les descripcions han de contenir un mínim de 120 paraules (cada una) i les haureu de presentar dues vegades, una en format word i enviar-les al correu electrònic facilitat a l'aula abans del 25 de gener i l'altra a classe el mateix 25 de gener (aquesta vegada impreses)
Les descripcions han de contenir un mínim de 120 paraules (cada una) i les haureu de presentar dues vegades, una en format word i enviar-les al correu electrònic facilitat a l'aula abans del 25 de gener i l'altra a classe el mateix 25 de gener (aquesta vegada impreses)
Ara us presento un seguit de fotografies perquè en trieu una. Recordeu que també heu de realitzar un comentari argumentat sobre aquesta entrada.
Si voleu veure el resultat de les vostres descriccions literàries cliqueu en aquest enllaç:
https://docs.google.com/file/d/0B7fCKdFV1-sUU2J5SnVWVGJBZ2s/edit
Etiquetes de comentaris:
2n ESO,
descripció,
Tipus de textos
Subscriure's a:
Missatges (Atom)